ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΗΠΙΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στόχος της  δράσης ήταν η ενίσχυση ήπιων ψηφιακών δεξιοτήτων του μαθητικού πληθυσμού του σχολείου. Οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με πρόγραμμα κειμενογράφου  και διδάχθηκαν βασικές λειτουργίες οι οποίες αφορούσαν την πληκτρολόγηση και τη σύνταξη κειμένων. Επιπρόσθετα, οι μαθητές/τριες εξοικειωθήκαν με διάφορα εργαλεία αναζήτησης πληροφοριών. Χρησιμοποίησαν δηλαδή διάφορες μηχανές αναζήτησης με στόχο την εύρεση και την επιλογή πληροφοριών τις οποίες χρησιμοποίησαν για τη δημιουργία κειμένων. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες έκαναν χρήση της πλατφόρμας  e-class και διδάχθηκαν πως να ανεβάζουν τα αρχεία που είχαν προηγουμένως συντάξει.

Σχετικά με τον πρώτο πυλώνα της δράσης, που αφορά στην πληκτρολόγηση και τη σύνταξη κειμένων, δόθηκαν στους μαθητές δύο κείμενα το ένα είχε λάθη σε σημεία στίξεως, τονισμού και παραγραφοποίησης και το άλλο ήταν απόλυτα σωστό. Τους ζητήθηκε να πληκτρολογήσουν και τα δύο κείμενα και ύστερα να αναγνωρίσουν τα λάθη στο ένα από αυτά. Έπειτα απάντησαν σε κάποιες ερωτήσεις που αφορούσαν στη διαδικασία πληκτρολόγησης και σύνταξης κειμένου, που είχαν ήδη πραγματοποιήσει στο προηγούμενο στάδιο της δράσης. Με τον τρόπο αυτό διευκολύνθηκε η διαδικασία εξαγωγής μετρήσιμων στοιχείων, όσον αφορά στην κατανόηση των όσων διδάχθηκαν.

Επιπλέον, αναφορικά με τον δεύτερο και τον τρίτο πυλώνα του σχεδίου δράσης, πραγματοποιήθηκαν τα εξής: Χρησιμοποιήθηκε η μηχανή αναζήτησης GOOGLE και οι μαθητές εξοικειώθηκαν με την αναζήτηση και εύρεση πληροφοριών. Πιο συγκεκριμένα, αναζήτησαν υλικό για τη λογοτεχνία: αποσπάσματα λογοτεχνικών κειμένων, ποιήματα, βιογραφικά στοιχεία λογοτεχνών, νέες εκδόσεις – κυκλοφορίες λογοτεχνικών βιβλίων, βίντεο με μελοποιημένα ποιήματα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η αναζήτηση υλικού για τη Μικρασιατική Καταστροφή: αφιερώματα για τα 100 χρόνια από το 1922, ντοκιμαντέρ για τη Μικρασία, φωτογραφικό υλικό, μαρτυρίες, τραγούδια. Επίσης, διδάχτηκαν πως να επιλέγουν πληροφορίες από τις αντίστοιχες ιστοσελίδες και πως να κάνουν ΄΄αντιγραφή και επικόλληση΄ . Με τον τρόπο αυτό  δημιούργησαν  νέα δικά τους έγγραφα, καθώς επίσης και τον προσωπικό ηλεκτρονικό τους φάκελο. Τέλος, εξοικειώθηκαν με τη διαδικτυακή περιήγηση σε μουσείο. Μελέτησαν αντικείμενα ενός μουσείου Μικρασιατικού Ελληνισμού και στη συνέχεια συνέθεσαν δικές τους ιστορίες για διάφορα αντικείμενα. Διδάχτηκαν τη δημιουργία ηλεκτρονικού εγγράφου με φωτογραφίες και κείμενο και κατόπιν την αποστολή αυτών των εργασιών μέσω της πλατφόρμας e – class στους καθηγητές τους.